دستور پخت بهترین و

معروف ترین غذاهای دنیا

تخم مرغ عسلی تنها با رعایت این 3 نکته ساده!

تخم مرغ عسلی

آیا شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که همیشه با پختن تخم مرغ عسلی مشکل دارید؟ آیا تخم مرغ عسلی شما یکبار سفت و یکبار بسیار شل می‌شود؟ تنها با رعایت این سه نکته ساده همیشه یک تخم مرغ عسلی عالی داشته باشید!

3 نکته مهم در پخت تخم مرغ عسلی:

  1. تخم مرغ را بعد از بجوش آمدن کامل آب درون آب جوش قرار دهید. این مهمترین نکته در پخت تخم مرغ عسلی است. دلیل این کار این است که چنانچه تخم مرغ را از ابتدا در آب قرار داده و سپس آب را بجوش بیاورید، در تمام این مراحل تخم مرغ در حال پخت خواهد بود و با توجه به شرایط و شعله گاز، زمان متفاوتی برای بجوش آوردن آب صرف خواهد گردید.
  2. زمان پخت بهینه برای تخم مرغ عسلی برای تخم مرغ خارج شده از یخچال 5 دقیقه بعد از بجوش آمدن آب است. تخم مرغ ها را از یخچال خارج کرده و درون آب در حال جوش بیاندازید. بعد از گذشت 5 دقیقه، قابلمه را از روی گاز برداشته آب جوش آن را خالی کرده و بر روی تخم مرغ ها آب سرد بریزید تا از ادامه پخت آنها جلوگیری کرده باشید.
  3. برای جلوگیری از شکستن تخم مرغ های سرد در هنگام انداختن در آب جوش دو نکته را رعایت کنید. اولا تخم مرغ های سرد را قبل از انداختن درون آب جوش به مدت 20 الی 30 ثانیه درون آب ولرم و یا گرم شیر آب قرار دهید. ثانیا، بجای انداختن آنها در آب جوش، آنها را بر روی قاشق و یا کفتگیر قرار داده و به آرامی وارد آب جوش کنید.

 

نکات جانبی پخت تخم مرغ عسلی:

  • چنانچه تخم مرغ شما در دمای محیط است، 30 الی 40 ثانیه از زمان پخت کم کنید.
  • اگر می‌خواهید سفیده تخم مرغ هم شل باشد، تخم مرغ ها را برای مدت زمان 4 دقیقه و 30 ثانیه بپزید.
  • نیازی به افزودن نمک به آب تخم مرغ نیست.
  • از افزودن تعداد زیاد تخم مرغ بطور همزمان به آب جوش خودداری کنید چراکه باعث کاهش دمای آب خواهد شد. برای پخت تعداد زیاد تخم مرغ، از قابلمه برگ با مقدار زیادی آب استفاده کنید تا به این مشکل بر نخورید.

 

با به اشتراک گذاشتن تجربیات آشپزی خود، غذاهای ما را لذیذتر و خوشمزه‌تر کنید! متشکریم. 

به اشتراک بگذارید:

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پست های مشابه