دستور پخت بهترین و

معروف ترین غذاهای دنیا

زمان پخت کله پاچه در زودپز و قابلمه

زمان پخت کله پاچه

کله پاچه یکی از غذاهای قدیمی و بسیار خوشمزه است که در برخی از کشورهای خاورمیاته بخصوص ایران طرفداران بسیار فراوانی دارد. اگر دسترسی به کله پاچه تمیز شده دارید و با بوی آن در هنگام پخت مشکلی ندارید حتما پخت آن را در منزل امتحان کنید پراکه روش پخت بسیار ساده ای دارد. در این مقاله شما را با روش پخت کله پاچه و زمان پخت کله پاچه با زودپز و بدون زودپز آشنا خواهیم کرد.

زمان پخت کله پاچه در قابلمه: حدود 5 ساعت

  • کله پاچه را بخوبی شسته و به همراه پاچه ها درون قابلمه با اندازه مناسب بریزید. به تعداد دو برابر آب کله پاچه مورد نیاز در انتهای پخت درون قابلمه آب بریزید و آب را با حرارت بالا بجوش بیاورید. مثلا اگر کله پاچه را برای 5 نفر طبخ میکنید، حدود 8 الی 10 کاسه آب بریزید چراکه بعد از 5 ساعت پخت، حدود نیمی از آب اولیه تبخیر خواهد شد. در حین پخت آب کله پاچه را چک کنید و در صورت نیاز به آب آن اضافه کنید.
  • بعد از بجوش آمدن آب، شعله را کم کنید بطوری که آب کله پاچه به آرامی بجوشیدن ادامه دهد. 5 الی 7 حبه سیر را به همراه یک پیاز متوسط نگینی خرد شده و نصف قاشق چایخوری زردچوبه به قابلمه اضافه کنید. درب قابلمه را گذاشته و کله پاچه را برای حدود 5 ساعت بپزید. چنانچه آب تمام سطح کله را نگرفته است، هر یک و نیم ساعت یکبار کله را بچرخانید یا بصورت یکنواخت بپزد.
  • بعد از گذشت حدود 3 ساعت از زمان پخت، نمک و در صورت علاقه مقدار کمی دارچین را مرحله به مرحله و بر حسب ذائقه خود به قابلمه اضافه کنید.

 

زمان پخت کله پاچه در زودپز: حدود 3 ساعت

  • کله پاچه را بخوبی شسته و به همراه پاچه ها درون زودپز با اندازه مناسب بریزید. به تعداد یک برابر آب کله پاچه مورد نیاز در انتهای پخت درون زودپز آب بریزید. مثلا اگر کله پاچه را برای 5 نفر طبخ میکنید، حدود 5 الی 6 کاسه آب بریزید. 5 الی 7 حبه سیر را به همراه یک پیاز متوسط نگینی خرد شده و نصف قاشق چایخوری زردچوبه به قابلمه اضافه کنید.
  • کله پاچه را درون زودپز برای مدت 3 ساعت بپزید. سپس مواد آن را به قابلمه منتقل کنید و نمک و در صورت علاقه مقدار کمی دارچین را مرحله به مرحله و بر حسب ذائقه خود به قابلمه اضافه کنید. برای مدت 15 الی 20 دقیقه به پختن با شعله متوسط ادامه دهید تا کله پاچه لعاب بیندازد.

 

نکات پخت کله پاچه:

  1. برخی افراد حدود 100 گرم نخود خیس خورده را جهت افزایش لعاب در هنگام پخت به کله پاچه اضافه می‌کنند. اگر شما از میزان آب مناسب برای کله پاچه استفاده بکنید و آن را برای مدت زمان طولانی بپزید، لعاب کله پاچه به اندازه کافی خواهد بود و نیازی به افزودن نخود نیست.
  2. آب را کم کم به کله پاچه اضافه کنید چراکه آب زیاد از مزه و لعاب کله پاچه خواهد کاست.
  3. اگر به بوی زهم کله پاچه حساس هستید، و یا نسبت به تمیزی آن وسواس دارید، میتوانید بعد از بجوش آمدن آب، یک مرتبه آب آن را عوض کرده و دوباره بجوش آورید و سپس مواد را به آن اضافه کنید.

با به اشتراک گذاشتن تجربیات آشپزی خود، غذاهای ما را لذیذتر و خوشمزه‌تر کنید! متشکریم. 

به اشتراک بگذارید:

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
guest

1 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پست های مشابه