دستور پخت بهترین و

معروف ترین غذاهای دنیا

طرز تهیه هوموس سیب زمینی

هوموس سیب زمینی

هوموس سیب زمینی

طرز تهیه هوموس سیب زمینی:

طرز تهیه هوموس با سیب زمینی بسیار شبیه طرز تهیه هوموس معمولی است.

داخل یک قابلمه آب به عمق حدود 5 سانتی متر بریزید، یک قاشق چای خوری نمک به آن اضافه کنید و روی حرارت متوسط رو به بالا قرار دهید تا بجوش بیاید.

در همین حین سیب زمینی ها را پوست گرفته و به قطعات 2 الی 3 سانتیمتری خرد کنید تا سریعتر بپزند.

زمانی که آب در حال جوشیدن است، سیب زمینی ها را به مدت 6-7 دقیقه یا تا زمانی که با چنگال سوراخ شوند، بپزید. سیب زمینی ها را آبکش کنید و با آب سرد بشویید و در ظرف غذاساز بریزید.

نمک (با حدود یک قاشق چایخوری شروع کرده و در صورت نیاز اضافه کنید) و سیر را اضافه کنید و با سیب زمینی‌ها در همزن یا با گوشت کوب برقی بخوبی مخلوط کنید. تاهینی، آب لیمو و پاپریکا را اضافه کنید و تا زمانی که کاملاً یکدست و خامه‌ای شود، به همزدن ادامه دهید. در حالی که همزن روشن است، روغن زیتون را به آرامی به مواد اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا خوب ترکیب شود و حالتی یکنواخت و سس گونه بخود بگیرد.

هوموس شما آماده است. به یک کاسه منتقل کنید و در یخچال قرار دهید تا خنک شود. برای تزئین رو هوموس از روغن زیتون، پاپریکا و تکه‌های پیازچه خرد شده استفاده کنید.

 

هوموس سیب زمینی

سرو هوموس با سیب زمینی:

همانند هوموس عادی، هوموس با سیب زمینی را می‌توان با اقلامی مانند تکه‌های سبزیجاتی مانند کرفس، کاهو و یا هویج، با چیپس، و یا انواع فینگرفودها در مهمانی‌ها، مجالس و یا پارتی‌ها سرو نمود.

 

 

با به اشتراک گذاشتن تجربیات آشپزی خود، غذاهای ما را لذیذتر و خوشمزه‌تر کنید! متشکریم. 

به اشتراک بگذارید:

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پست های مشابه