دستور پخت بهترین و

معروف ترین غذاهای دنیا

طرز تهیه فینگر فود کشک بادمجان با نون تست

فینگرفود کشک بادمجان با نون تست

یکی از غذاهای لذیذ و خوشمزه‌ای که به عنوان پیش غذا و یا بصورت فینگر فود در جشنها، پارتی‌ها و مهمانی‌ها می‌توان بصورت سرد و یا گرم سرو نمود، فینگر فود کشک بادمجان با نون تست است. روند تهیه این غذا بسیار ساده بوده و می‌توان آن را در ابعاد زیاد و بسرعت آماده نمود. در اینجا با هم آموزش طرز تهیه فینگر فود کشک بادمجان با نون تست را خواهیم دید.

مواد لازم جهت تهیه فینگر فود کشک بادمجان با نون تست:

  • بادمجان قلمی در حدود 5 الی 7 عدد (بسته با اندازه بادمجان)
  • کشک 2-4 قاشق غذاخوری بسته به سلیقه
  • پیاز 1 عدد بزرگ، نگینی خرد شده
  • سیر 1 الی 3 حبه بسته به ذائقه مهمانان
  • گردو خرد شده با ابعاد نسبتا بزرگ 100 گرم
  • نعناع خشک به مقدار لازم
  • نمک، فلفل، روغن و زردچوبه به مقدار کافی
  • نان تست و یا نان تست متناسب با تعداد مهمان ها

 

مراحل تهیه فینگر فود کشک بادمجان با نون تست

ابتدا بادمجان‌ها را بپزید. برای استفاده  در کشک بادمجان، چندین راه برای پخت بادمجان‌ وجود دارد. چنانچه به دنبال دسر رژیمی هستید و یا عاشق بادمجان دودی، میتوانید بادمجان‌ها را کبابی کنید. برای اینکار، آنها را بر روی کباب‌پز و یا گریل با حرارت بالا قرار دهید و هر 10-15 دقیقه بچرخانید تا پوست بادمجان کاملا بسوزد و بادمجان‌ها بخوبی نرم شوند. اگر به کباب‌پز دسترسی ندارید و یا اینکه بوی دودی بادمجان اذیتتان می‌کند، می‌توانید بادمجان‌ها را درون سینی در طبقه بالای فر قرار داده و شعله بالای فر را روشن کنید تا درون فر کبابی شوند (هر 10-15 دقیقه بچرخانید). بعد از سرد شدن بادمجان‌ها، پوست آنها را کنده و با چنگال و یا گوشت کوب بخوبی بکوبید. مشکل این روش، نرمی بیش از حد و طعم رقیق تر بادمجان است. برای رفع این مشکل، بادمجان های کوبیده شده را درون ماهیتابه ریخته و با مقداری کره یا روغن با شعله ملایم تفت دهید تا هم آب اضافه آن تبخیر شود و هم بادمجان با طعم بهتری داشته باشید.

اگر با غذای چرب مشکلی ندارید، می‌توانید بادمجان‌ها را ابتدا پوست کنده، نمک زده، سرخ نموده وسپس بکوبید. در این حالت، روغن اضافه بادمجان‌ها بعد از کوبیدن را دور بریزید.

در ماهیتابه پیازها را به همراه نمک، زردچوبه و فلفل بخوبی تفت دهید تا پیازها طلایی شوند. دقت کنید که پیازها را حتما طلایی کنید چراکه طعم پیاز را در غذا دو چندان می‌کند. سیر له شده را به پیازهای طلایی اضافه کرده و حدود 30 ثانیه تفت دهید تا از شدت بوی سیر کاسته شود. سپس بادمجان‌های آماده شده را به مواد اضافه نموده و مواد را بخوبی ترکیب کنید. روی شعله کم قرار دهید تا مواد بخوبی جا بیفتند.

کشک را در 1 الی 2 قاشق آب جوش یا آب زعفران رقیق کنید و آن را به همراه گردو به مواد اضافه کنید. حدود 1 الی 2 دقیقه مواد را روی حرارت هم بزنید و سپس از روی شعله بردارید. کشک بادمجان شما آماده است.

فینگرفود کشک بادمجان

نحوه سرو فینگر فود کشک بادمجان با نون تست

برای سرو کشک بادمجان بصورت فینگر فود به همراه نون تست چندین روش وجود دارد. در تمام این روش‌ها، ابتدا نان تست را قبل از سرو فینگر فود آماده می‌کنیم. چنانچه از نان تست استفاده می‌کنید، ابتدا نان‌ها را با قالب به اندازه و شکل دلخواه خود ببرید و سپس آنها را در دستگاه تست، تست نمایید. چنانچه مهمان‌های شما زیاد است، می‌توانید نان‌ها را مقدار کمی کره زده و بر روی سینی فر بچینید. سینی را در طبقه بالای فر قرار دهید و با شعله بالای فر تست کنید. دقت کنید که نان‌ها بسرعت تست می‌شوند و بایستی آنها را در میانه بچرخانید تا هر دو سمت نان تست گردد. اگر از نان باگت استفاده می‌کنید، نان باگت را به ضخامت دلخواه و بصورت مورب برش داده و همانند نان تست، تست کنید. توجه داشته باشید که اگر بادمجان‌های خود را کبابی کرده‌اید، بهتر است قبل از تست نان، مقداری کره به آن بزنید تا فینگر فود شما بیش از اندازه خشک نباشد.خوشکزهپیش

سرو فینگر فود کشک بادمجان با نون تست بصورت سرد:

در این روش، کشک بادمجان را از روز قبل آماده کرده درون یخچال قرار می‌دهیم تا بخوبی سرد شود. از کشک بادمجان به مقدار کافی بر روی نان‌های تست ریخته و با قاشق بر روی نان تست پخش می‌کنیم. روی آن را با موادی که در ادامه خواهیم گفت می‌توانید تزئین کنید.

سرو فینگر فود کشک بادمجان با نون تست بصورت گرم:

این روش همانند روش بالاست با این تفاوت که کشک بادمجان بصورت گرم بر روی نان تست قرار می‌گیرد.

سرو فینگر فود کشک بادمجان با نون تست بصورت گرم با پنیر پیتزا:

در این روش، کشک بادمجان گرم را بر روی نان تست ریخته و بر روی آن مقداری پنیر پیتزای رنده شده می‌ریزیم. فینگر فود ها را بر روی سینی فر قرار داده سینی را بر روی طبقه بالای فر می‌گذاریم. شعله بالای فر را روشن می‌کنیم تا باعث آب شدن و طلایی شدن پنیر پیتزا شود.

 

نحوه تزئین فینگر فود کشک بادمجان با نون تست:

این فینگر فود را با مواد مختلفی می‌توان تزئین نمود که عبارتند از:

  • گردوی کامل یا خرد شده
  • کشک رقیق شده با آب جوش
  • کشک رقیق شده با آب زعفران
  • پیازداغ
  • نعناع داغ
  • پنیر فتا
  • تربچه
  • پیازچه ریز خرد شده
  • ماست چکیده
  • سیر تفت داده شده
  • و هر چیز دیگری که معمولا به همراه بادمجان سرو می‌شود.

با به اشتراک گذاشتن تجربیات آشپزی خود، غذاهای ما را لذیذتر و خوشمزه‌تر کنید! متشکریم. 

به اشتراک بگذارید:

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پست های مشابه