دستور پخت بهترین و

معروف ترین غذاهای دنیا

چای هندی بادام با طعم هل و زعفران

چای هندی بادام با طعم هل و زعفران

شیر بادام (Badam Milk) یک نوشیدنی محبوب هندی است که در آن بادام با شیر مخلوط می شود و با زعفران و هل طعم دار می شود. این یک نوشیدنی بسیار خوشمزه است و در عین حال هم از نظر بافت و هم از نظر کالری بسیار غنی است. این نوشیدنی همیشه در مراسم عروسی، مناسبت‌های خاص، مهمانی‌ها سرو می‌شود. در فصول گرم سال، آن را سرد و در فصل زمستان آن را بصورت گرم مصرف می‌کنند. نوشیدنی مقوی برای کودکانی است که علاقه زیادی به شیر ندارند.

نوشیدنی‌های دیگری که از امتحانشان پشیمان نمی‌شوید:

 

مواد لازم جهت تهیه چای هندی بادام با طعم هل و زعفران (برای 3-4 نفر)

  • 35 عدد بادام در حدود 40 گرم
  • 1 لیتر شیر ترجیحا پر چرب
  • پودر زعفران یک هشتم الی  یک چهارم قاشق پایخوری
  • 4-6 قاشق غذاخوری شکر سفید. 50-75 گرم یا به سلیقه
  • 5 تا 6 دانه هل سبز خرد شده با هاون (یک چهارم قاشق چایخوری)
  • 1/2 قاشق چایخوری گلاب (اختیاری)

چای هندی بادام با طعم هل و زعفران

بادام را به مدت 20 دقیقه در آب داغ خیس کنید. بعد از 20 دقیقه آب را دور بریزید و سپس پوست هر بادام را براحتی جدا کنید. بادام های را با ¼ پیمانه شیر در مخلوط کن بریزید. مخلوط کنید تا خمیری یکدست شود. آن را کنار بگذارید.

حالا شیر باقیمانده را در ظرف ریخته و روی حرارت متوسط ​​رو به بالا قرار دهید. با گرم شدن شیر، یا پودر زعفران را داخل شیر گرم بریزید یا آن را جداگانه در مقداری شیر داغ دم کرده و به شی اضافه کنید.

بعد از اینکه شیر داخل تابه به جوش آمد، بادام مخلوط شده را به آن اضافه کنید. هم بزنید تا ترکیب شوند. حرارت را کم کرده و شیر را به مدت 15 تا 20 دقیقه می گذاریم تا دم بکشد. مرتب هم بزنید تا شیر به کف تابه نچسبد. بوی خامی بادام باید به طور کامل از بین برود. شیر زعفرانی را که کنار گذاشته بودید اضافه کنید.

سپس شکر را اضافه کنید و هم بزنید تا حل شود. در آخر دانه هل خرد شده را اضافه کنید. همچنین می توانید گلاب را (در صورت استفاده) در این مرحله اضافه کنید. همه چیز را با هم مخلوط کنید و حرارت را خاموش کنید. اگر طعم هل را دوست دارید، هل را از ابتدا اضافه کنید.

شیر بادام را هم به صورت گرم و هم سرد می‌توان سرو کرد. روی شیر را در لیوان با پودر زعفران می‌توانید تزیین کنید. اگر از بودن خرده‌های بادام در نوشیدنی لذت نمی‌برید، آن را با صافی صاف کنید.

 

چنانچه به غذاهای هندی علاقه مند هستید، غذاهای زیر را از دست ندهید:

منبع

با به اشتراک گذاشتن تجربیات آشپزی خود، غذاهای ما را لذیذتر و خوشمزه‌تر کنید! متشکریم. 

به اشتراک بگذارید:

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پست های مشابه