دستور پخت بهترین و

معروف ترین غذاهای دنیا

طرز تهیه سالاد تبوله اصل لبنانی با بلغور یا کینوا

سالاد تبوله لبنانی

تبوله یا تبولی (tabbouleh یا tabouli) یک سالاد گیاهی با بلغور یا کینوای فوق العاده تازه است که جعفری ماده اول آن است. با خیار و گوجه‌فرنگی خرد شده پر شده و با روغن زیتون و آب لیمو طمع دار شده است. تازه، سبک و مملو از مواد سالم است.

شما اغلب تبوله را به عنوان یک غذای جانبی یا سالاد در اکثر منوهای رستوران‌های مدیترانه ای مانند عربی، لبنانی، ترکی یا یونانی خواهید یافت که اکثرا به همراه غذاهایی مانند هوموس، بابا گانوش، فلافل، فتا، زیتون سرو می‌شود.

چنانچه به غذاهای مدیترانه ای علاقمند هستید، لیستی از بهترین، خوشمزه ترین و  معروف‌ترین غذاها و دسرهای مدیترانه‌ای به همراه طرز تهیه آنها را برای شما آماده کرده ایم. آن را از دست ندهید.

طرز تهیه انواع دیگر سالادهای خارجی:

 

مواد لازم جهت تهیه سالاد تبوله مدیترانه‌ای:

  • ½ پیمانه بلغور (یا کینوا چنانچه به بلغور علاقه ندارید)
  • 1 پیمانه خیار بصورت نگینی خرد شده (1 عدد کوچک تا متوسط)
  • 1 پیمانه گوجه فرنگی خرد شده (یا 1 عدد بزرگ)
  • 1 قاشق چایخوری نمک
  • جعفری 3 دسته متوسط و ریز خرد شده (1 الی 2 پیمانه بر حسب علاقه)
  • ⅓ پیمانه نعناع تازه خرد شده (اختیاری اما توصیه می شود – می توانید آن را در غذاساز همراه با جعفری خرد کنید)
  • ⅓ پیمانه پیازچه نگینی خرد شده (می‌توان از مقدار کمتری پیاز نیز استفاده کرد)
  • ⅓ پیمانه روغن زیتون خالص
  • 3 تا 4 قاشق غذاخوری آب لیمو
  • 1 حبه سیر متوسط، له یا خرد شده

 

دستورالعمل تهیه سالاد تبوله لبنانی

بلغور را طبق دستورالعمل بسته تا زمانی که نرم شود بپزید یا خیس کنید. آب اضافی را خالی کنید و کنار بگذارید تا خنک شود. در همین حین، خیار و گوجه فرنگی خرد شده را در یک کاسه متوسط ​​با ½ قاشق چایخوری نمک ترکیب کنید. هم بزنید و اجازه دهید این مخلوط حداقل 10 دقیقه بماند یا تا زمانی که برای مخلوط کردن سالاد آماده شوید (به اصطلاح کمی آب بیندازد).

برای تهیه جعفری، ساقه های ضخیم آن را جدا کنید. سپس، جعفری و ساقه های باقی مانده را ریز خرد کنید – می توانید این کار را با دست یا غذاساز انجام دهید (باید حدود 1 فنجان خرد شده به دست بیاید)، جعفری خرد شده را به یک کاسه بزرگ برای سرو منتقل کنید.

بلغور خنک شده، نعناع تازه خرد شده (در صورت استفاده) و پیازچه را به کاسه جعفری اضافه کنید. آب خیار و گوجه فرنگی را که در ته ظرف جمع شده اند صاف کرده و دور بریزید (این کار باعث می شود تابوله شما خیلی آبکی نباشد). خیار و گوجه فرنگی صاف شده را به کاسه اضافه کنید.

در یک پیمانه یا کاسه کوچک، روغن زیتون، 3 قاشق غذاخوری آب لیمو، سیر و ½ قاشق چایخوری نمک باقی مانده را با هم مخلوط کنید. آن را داخل سالاد بریزید و هم بزنید تا ترکیب شود. بچشید و در صورت لزوم نمک و فلفل آن را بیشتر کنید.

دستورالعمل تهیه سالاد تبوله لبنانی
دستورالعمل تهیه سالاد تبوله لبنانی

اگر وقت دارید، اجازه دهید سالاد حداقل 15 دقیقه قبل از سرو استراحت کند تا طعم ها با هم مخلوط شوند. این سالاد معمولا بصورت سرد سرو می‌شود. در غیر این صورت، می توانید آن را بلافاصله سرو کنید. تابوله را تا 4 روز به خوبی می‌توان در یخچال نگهداری نمود.

 

نکات:

  • بلغور بدون گلوتن نیست (گندم ترک خورده است). برای حذف گلوتن، کینوا را جایگزین بلغور کنید. برای این کار، از همان مقدار (½ پیمانه) کینوا نپخته یا 1 ½ فنجان کینوا پخته شده استفاده کنید.
  • از رسیده ترین و قرمزترین گوجه فرنگی هایی که می توانید پیدا کنید استفاده کنید! اگر این سالاد را زمانی درست می‌کنید که گوجه‌فرنگی براحتی در دسترس نیست، گوجه‌فرنگی گیلاسی بهترین گزینه برای شما خواهد بود.
  • بر حسب علاقه شخصی، مواد سالاد را می‌توانید کم و زیاد کنید.
  • اگر از سالاد شیرازی شما در یخچال باقیمانده است، با افزودن بلغور و جعفری به آن، آن را می‌توانید تبدیل به سالاد تبوله کنید

 

طرز تهیه انواع مختلف غذاهای معروف لبنانی و مدیترانه‌ای:

منبع سالاد تبوله اصل لبنانی

با به اشتراک گذاشتن تجربیات آشپزی خود، غذاهای ما را لذیذتر و خوشمزه‌تر کنید! متشکریم. 

به اشتراک بگذارید:

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پست های مشابه