دستور پخت بهترین و

معروف ترین غذاهای دنیا

طرز تهیه سوپ کدو حلوایی برشته با کمترین مواد

سوپ کدوحلوایی

کدو حلوایی و آب و هوای خنک انگار برای هم ساخته شده‌اند. هرچند در ایران معمولا کدوهای حلوایی را برای درست کردن دسرهای حلوایی استفاده می‌کنند، اما در اینجا می‌خواهیم سوپی را به شما آموزش دهیم که مزه‌ای حتی بهتر از دسرهای کدوحلوایی دارد. خوبی دیگر این سوپ ماندگاری بالای آن است که حتی با گذر زمان، طعم آن نیز بهتر می‌شود.

چنانچه به دنبال سوپی مقوی و خوشمزه هستید، به شما سوپ‌های زیر را نیز توصیه می‌کنیم:

 

نکات مهم در تهیه سوپ کدوحلوایی:

کره بهتر از خامه است: استفاده اندکی کره طعم این غذا را کامل می کند، بدون اینکه مانند خامه های غلیظ، سوپ را سنگین کند (شما می توانید روغن زیتون را جایگزین کره کنید)

طعم اصلی این سوپ از کدو حلوایی برشته شده و بوداده می‌آید: بیشتر طعم این سوپ از روش پخت و پز می آید، که با تفت دادن کدو حلوایی شروع می شود تا مزه کاراملی آن را برجسته تر کند. خوبی اصلی این روش در این است که دیگر لازم نیست کدو را پوست بگیرید و خرد کنید. کافی است کدو را از وسط به دو نیم تقسیم کرده و در فر قرار دهید.

می‌توانید سوپ را بعدا سرو کنید: می توانید سوپ را مستقیماً بعد از خارج کردن از مخلوط کن سرو کنید. یا از روز قبل درست کرده و دوباره در قابلمه روی اجاق گاز گرم کنید.

نحوه تزیین سوپ: این سوپ واقعاً نیازی به تزیین ندارد، اما می‌توانید برای جذابیت بصری بیشتر، کمی فلفل سیاه تازه آسیاب شده یا مغز کدو و یا پودر دارچین روی آن بریزید.

 

مواد لازم جهت تهیه سوپ کدو حلوایی:

  • 1 کدو حلوایی بزرگ (حدود 1.5 کیلوگرم)، که به صورت عمودی بریده شده و دانه های آن برداشته شده است
  • 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • ½ پیمانه موسیر خرد شده (اگر از طعم سیر لذت نمیبرید موسیر را حذف کنید یا نصف کنید. یا آن را با پیاز جایگذین کنید)
  • 1 قاشق چایخوری نمک
  • 4 حبه سیر، فشرده یا چرخ شده (اگر از طعم سیر لذت نمیبرید سیر را با پیاز جایگذین کنید)
  • 1 قاشق چایخوری شیره یا شربت
  • ⅛ قاشق چایخوری جوز هندی آسیاب شده (در صورت عدم دسترسی از دارچین نیز می‌توان استفاده کرد)
  • فلفل سیاه تازه آسیاب شده، به مزه
  • 3 تا 4 پیمانه آب سبزیجات، به میزان لازم (در صورت عدم دسترسی از آب معمولی استفاده کنید)
  • 1 تا 2 قاشق غذاخوری کره، به مزه

 

مراحل تهیه سوپ کدو حلوایی:

فر را با دمای 425 درجه فارنهایت (220 درجه سانتی گراد) گرم کنید و یک سینی فر لبه دار را با کاغذ روغنی بپوشانید. کدو حلوایی را روی سینی فر قرار دهید و هر نیمه را به مقداری روغن زیتون آغشته کنید (هر کدام حدود ½ قاشق چایخوری). داخل کدوها را روغن مالیده و نمک و فلفل بپاشید.

 

کدوها را در فر قرار داده و برشته کنید تا نرم شده و کاملاً بپزند، حدود 40 تا 50 دقیقه (اگر پوست یا گوشت آن قهوه ای شد نگران نباشید – این برشتگی برای طعم سوپ خوب است). کدو حلوایی را کنار بگذارید تا به اندازه کافی خنک شود، حدود 10 دقیقه.

سوپ کدوحلوایی

در همین حال، در یک قابلمه بزرگ سوپ، 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون را روی حرارت متوسط ​​گرم کنید موسیر خرد شده و 1 قاشق چایخوری نمک را اضافه کنید. بپزید و مرتب هم بزنید تا موسیر نرم شود و روی لبه ها شروع به طلایی شدن کند، حدود 3 تا 4 دقیقه. سیر را اضافه کنید و تفت دهید تا معطر شود، حدود 1 دقیقه، مرتباً هم بزنید تا نسوزد. محتویات را به مخلوط کن ایستاده خود منتقل کنید. اگر به مخلوط کن دسترسی ندارید از گوشت کوب برقی نیز می‌توانید استفاده کنید.

از یک قاشق بزرگ برای ریختن گوشت کدو حلوایی در مخلوط کن استفاده کنید. پوست سفت را دور بریزید. شربت افرا، جوز هندی و چند حلقه فلفل سیاه تازه آسیاب شده را به مخلوط کن اضافه کنید. 3 پیمانه آب یا آب سبزیجات را به مخلوط کن اضافه کرده بخوبی مخلوط کنید تا ترکیبی کاملا یکنواخت بدست آید. هنگامی که سوپ شما  حالت کاملا خامه ای به خود گرفت، مخلوط کردن را متوقف کنید.

سوپ کدوحلوایی

اگر دوست دارید سوپ خود را کمی بیشتر رقیق کنید، یک فنجان آب باقی مانده را هم اضافه کنید. 1 تا 2 قاشق غذاخوری کره یا روغن زیتون را به مزه اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. بچشید و در صورت لزوم نمک و فلفل بیشتری اضافه کنید.

اگر سوپ شما از فرآیند مخلوط کردن سرد می شود، می توانید آن را دوباره در قابلمه سوپ خود بریزید و سوپ را روی حرارت متوسط ​​گرم کنید و مرتب هم بزنید تا خوب بخارپز شود. کاسه های سوپ را با مقداری فلفل سیاه تزیین کنید.

سوپ کدوحلوایی

اگر به لبنیات حساسیت دارید : روغن زیتون با کیفیت بالا را جایگزین کره کنید. این کار طعم سوپ شما را کمی گیاهی می کند.

توصیه های نگهداری: قبل از انتقال سوپ به ظرف مناسب و نگهداری در یخچال تا 4 روز، اجازه دهید تا در دمای اتاق خنک شود (بقایای سوپ روز بعد طعم بهتری دارد!). این سوپ را می‌توانید تا 3 ماه در فریزر نگهداری کنید.

سوپ کدوحلوایی

 

منبع سوپ کدو حلوایی

با به اشتراک گذاشتن تجربیات آشپزی خود، غذاهای ما را لذیذتر و خوشمزه‌تر کنید! متشکریم. 

به اشتراک بگذارید:

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پست های مشابه