دستور پخت بهترین و

معروف ترین غذاهای دنیا

بهترین دستور پخت کوکی آمریکایی با تکه های شکلات (کوکی شکلاتی چیپسی)

کوکی با تکه‌های شکلات

یکی از معروف‌ترین و رایج ترین کوکی‌هایی آمریکایی که در اغلب فروشگاه‌ها و رستوران‌های زنجیره‌ای آمریکایی می‌توانید بعنوان دسر بعد غذا سفارش دهید، کوکی با تکه‌های شکلات یا کوکی شکلاتی چیپسی (chocolate chip cookies) است که یک کوکی بسیار خوشمزه و نرم است که حاوی مقادیر زیادی تکه‌های شکلات نیمه‌ ذوب شده است که مزه کوکی را دوچندان کرده است. همانند بسیاری دیگر از غذاهای آمریکایی، طرز تهیه این کوکی بسیار ساده است که در اینجا با هم آموزش آن را خواهیم دید.

مواد لازم جهت تهیه 18 عدد کوکی آمریکایی با تکه‌های شکلات

  • 1 پیمانه آرد مخصوص پخت نان (از آنجایی که هدف در این کوکی‌ها جویدنی بودن آنهاست، از آرد نان با میزان پروتئین بالا استفاده می‌کنیم. از آرد کیک استفاده نکنید که در این صورت، بیسکویت‌های شما به علت عدم وجود پروتئین نرم و پفکی مانند کیک می‌شود. در صورت ضرورت، آرد کیک را با آرد نان یا آرد همه منظوره ترکیب کنید.)
  • ¾ پیمانه آرد همه منظوره
  • 2 قاشق چایخوری نمک کوشر یا 1 ½ قاشق چایخوری نمک خوراکی
  • 1 قاشق چایخوری جوش شیرین (بیکینگ سودا)
  • 1 پیمانه کره بدون نمک
  • 2 قاشق غذاخوری آب، دمای اتاق
  • شکر قهوه ای تیره 1 پیمانه (شکر قهده‌ای حاوی مقادیری شیره یا شهد قند است و به همین دلیل طعم قوی‌تری دارد و باعث جویدنی تر شدن کوکی می‌شود)
  • ½ پیمانه شکر سفید (اگر تنها از شکر قهوه‌ای استفاده کنید، کوکی‌های شما جویدنی‌تر بوده و اندازه‌ی آنها کوچکتر خواهند بود چراکه با حرارت خوردن در فر بخوبی روی سینی فر پخش نمی‌شوند)
  • 2 قاشق چایخوری عصاره وانیل
  • 1 قاشق چایخوری پودر اسپرسو (اختیاری، ولی توصیه می‌شود)
  • 1 عدد تخم مرغ بزرگ
  • 1 عدد زرده تخم مرغ بزرگ
  • ½ پیمانه شکلات چیپسی نیمه شیرین
  • 140 گرم شکلات تلخ، خرد شده (چنانچه از چیپس‌های شکلاتی استفاده می‌کنید اختیاری است)

 

کوکی شکلاتی آمریکایی

 

طرز تهیه کوکی آمریکایی با تکه‌های شکلات (کوکی شکلاتی چیپسی)

در یک کاسه متوسط، آرد، نمک و جوش شیرین را با هم الک کنید. کنار بگذارید.

الک آرد کوکی شکلاتی آمریکایی

در یک قابلمه متوسط ​​یا بزرگ، کره را اضافه کنید و روی حرارت متوسط ​​ذوب کنید. در این دستور تهیه، برای افزایش طعم کوکی‌ها و بیسکویت‌ها، از کره‌ی جوشیده استفاده می‌کنیم. پس به جوشاندن کره ادامه دهید.

کره را به جوش بیاورید و مرتباً هم بزنید. با تبخیر آب از کره در حین جوشیدن، مواد جامد شیر از کره جدا می شوند، و ته نشین می‌شوند. با ادامه‌ی جوشیدن، کره شروع به برشته شدن و قهوه ای شدن می کنند. همانطور که این اتفاق می افتد، مطمئن شوید که مرتباً هم بزنید تا کره به طور یکنواخت قهوه ای شود. کره در این حین ممکن است کف کند، کمی به اطراف پاشیده شود و به سختی دیده شود، بنابراین به دقت آن را زیر نظر داشته باشید. بعد از طلایی و قهده‌ای شدن کره، آن را از روی حرارت بردارید و اگر شروع به کف کردن کرد به هم زدن ادامه دهید.

کره را در یک پیمانه بزرگ (مناسب برای مواد داغ) بریزید تا سریعتر خنک شود. بعد از اینکه اندکی خنک شد، آن را هم بزنید و با احتیاط 2 تا 3 قاشق غذاخوری آب به کره اضافه کنید تا دوباره مقدار آن همانند ابتدا به 1 پیمانه (240 میلی لیتر) برسد. رنگ کره نهایی همانند شکل زیر خواهد بود.

شکل کره سرخ شده کوکی شکلاتی

کنار بگذارید تا در دمای اتاق خنک شود. برای کمک به سرعت بخشیدن به این فرآیند، می توانید به مدت 10-15 دقیقه در یخچال قرار دهید. کره وقتی بعداً آن را به خمیر اضافه می‌کنید، بایستی هنوز مایع باشد، بنابراین مطمئن شوید که بعد از 15 دقیقه آن را از یخچال خارج کنید. چنانچه کره شما جامد شد، آن را دوباره با حرارت دادن در قابلمه یا مایکروفر ذوب کنید.

در یک کاسه بزرگ شکر، وانیل، پودر اسپرسو و کره قهوه ای خنک شده را اضافه کنید. با همزن برقی 1 تا 2 دقیقه آن بزنید تا سبک شده و پف کند. توجه داشته باشید که میزان شکر مشابه دستورالعمل اصلی کوکی آمریکاییست. از آنجایی که در آمریکا کوکی‌ها معمولا بسیار شیرین تهیه می‌شوند، می‌توانید مقدار شکر را بر حسب سلیقه خود کمی کاهش دهید.

تخم مرغ و زرده اضافه را اضافه کنید و با همزن هم بزنید تا یکدست شود.

مخلوط کردن مواد کوکی شکلاتی

مواد خشک را در سه مرتبه و مرحله به مرحله اضافه کنید و هر بار با همزن بزنید تا مواد تر و خشک کاملا مخلوط شوند. اشکالی ندارد که کمی آرد مخلوط نشده در لبه‌های کاسه باقی بماند.

چیپس‌های شکلات و تکه های خرد شده شکلات را داخل خمیر بریزید و با قاشق چوبی هم بزنید تا درون خمیر بخوبی و یکنواختی ترکیب شوند.

خمیر آماده کوکی شکلاتی

یک سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و کوکی‌های شکلاتی چیپسی را در شکل‌هایی کروی هر یک به اندازه 3 قاشق غذاخوری روی کاغذ پخش کنید.  برای این کار می‌توانید از قاشق مخصوص اسکوپ بستنی استفاده کنید.

اسکوپ کردن کوکی شکلاتی

دقت کنید که با حرارت فر، کوکی‌های آمریکایی شروع به ذوب شدن و پخش شدن روی سینی فر می‌کنند لذا آنها را با فاصله‌های نسبتا زیاد از هم روی سینی قرار دهید (10 الی 15 سانتیمتر).

اسکوپ کوکی شکلاتی چیپسی روی کاغذ روغنی

برای بهتر شدن مزه کوکی‌ها بعد پخت،  بعد از پخش کوکی‌ها رو سینی فر، روی آن را بپوشانید و به مدت 1 ساعت یا حتی بهتر از آن یک شب در یخچال قرار دهید. اگر عجله دارید، می‌توانید آنها را بدون استراحت دادن بپزید. تفاوت آنها را در شکل زیر مشاهده می‌کنید.

پخت کوکی با و بدون استراحت

فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (180 درجه سانتیگراد) گرم کنید. کوکی‌ها را در فر از قبل گرم شده به مدت 12-14 دقیقه بپزید.

قبل از اینکه کوکی ها را به توری خنک کننده منتقل کنید تا کاملا خنک شوند، بگذارید 2 تا 3 دقیقه روی سینی فر خنک شوند.

 

کوکی شکلاتی چیپسی آمریکایی

 

 

برخی نکات مربوط به کوکی با تکه‌های شکلات:

  • آیا از شکر مععمولی سفید می‌توان بجای شکر قهوه‌ای نیز استفاده کرد؟ بله می‌توان، ولی همانطور که در شکل زیر می‌بینید، کوکی با شکر قهوه‌ای شکل و رنگ بهتری خواهد داشت و بیشتر نرم و جویدنی خواهد بود.

اثر شکر در کوکی شکلاتی

  • آیا می‌توان تنها از یک نوع آرد مانند آرد معمولی استفاده کرد؟ بلی می‌توان ولی توصیه نمی‌شود. دلیل آن این است که همان‌طور که در شکل زیر می‌بینید، به علت میزان متفاوت گلوتن و پروتئین در انواع مختلف آرد، شکل کوکی شما ممکن است در نهایت خیلی زیبا نشود.

اثر آرد در کوکی شکلاتی

  • بجای کره‌ جوشیده، می‌توانید از کره ذوب شده یا کره در دمای محیط نیز استفاده کنید. همانطور که در تصویر زیر می‌بینید، تغییری در ظاهر کوکی بوجود نخواهد آمد فقط مزه‌ی آن کمی متفاوت‌تر خواهد شد.

اثر کره در کوکی شکلاتی

  • از چیپس‌های شکلاتی طعمدار مانند شکلات تلخ نعنایی برای تغییر مزه کوکی‌ها استفاده کنید.
  • بجای کره از روغن نارگیل هم می‌توان استفاده کرد ولی کره منجر به طعم و ظاهر بهتری می‌شود.
  • آیا استفاده از بیکینگ سودا یا بیکینگ پودر در کوکی شکلاتی الزامی است؟ بلی. نقش آنها را در شکل زیر بوضوح می‌توانید ببینید.

بیکینگ سودا و بیکینگ پودر در کوکی شکلاتی

  • در صورت علاقه، با افزودن 2 قاشق غذاخوری پودر کاکائو به مواد، این کوکی‌ها را تبدیل به کوکی شکلاتی رنگ با تکه‌های شکلات کنید.
  • شکل زیر برخی از مشکلات رایج در تهیه کوکی با تکه‌های شکلاتی را نشان می‌دهد.

برخی مشکلات کوکی شکلاتی

چای هندی بادام با طعم هل و زعفران و قهوه ترک درست شده به روش اصیل ترکی و نوشیدنی مکزیکی هورچاتا جزو نوشیدنی‌هایی هستند که ترکیب آنها با این کوکی شکلاتی عالی خواهد شد.

لطفا با به اشتراک گذاشتن سوالات و نظرات خود، سایت فودباشی را در ارائه خدمات و دستورالعمل‌های بهتر، مفیدتر و دقیق‌تر یاری رسانید. آشپزان ما در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

 

با به اشتراک گذاشتن تجربیات آشپزی خود، غذاهای ما را لذیذتر و خوشمزه‌تر کنید! متشکریم. 

به اشتراک بگذارید:

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پست های مشابه