دستور پخت بهترین و

معروف ترین غذاهای دنیا

لیست معروف‌ترین غذاها و دسرهای فرانسوی به همراه طرز تهیه آنها

بهترین غذاهای فرانسوی

کشور فرانسه را شاید بتوان پیشروی صنعت آشپزی و یا رستوران‌داری در جهان نامید چراکه تاریخچه طولانی در عرضه غذاهای لذیذ و متنوع داشته و میزبان معروف‌ترین رستوران‌ها و سرآشپزهای جهان است. در اینجا در تلاشیم شما را با برخی از معروف‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاها و دسرهای اصیل فرانسوی آشنا کرده و طرز تهیه آنها را به شما آموزش دهیم:

شیرینی خوشرنگ و زیبای ماکارون:

یکی از معروف‌ترین و رایج‌ترین سوغاتی‌هایی که هر کسی از کشور فرانسه با خود بازمی‌گرداند شیرینی زیبای مکرون است که در رنگ‌ها و طعم‌های بسیار گوناگونی مانند کاکائویی یا شکلاتی، پسته، نارگیل، وانیل، و غیره تولید می‌شود. در مقایسه با اغلب دیگر شیرینی‌ها، طرز تهیه آن بسیار سخت‌تر است و نیاز به تجربه، تلاش و کمی سعی و خطا دارد. شیرینی ماکارون اصیل دارای سطحی صاف و ترد است که با ضخامت اندک و شکل دایره‌ای تهیه شده است.

دستور پخت شیرینی خوشمزه و زیبای ماکارون

 

شیرینی ماکارون فرانسوی

 

فرنچ تست یا نان تست فرانسوی مخصوص صبحانه

نان تست فرانسوی یا فرنچ تست از فروکردن نان ترش یا تست در محلول شیر، تخم مرغ و ادویه‌جات و سپس سرخ کردن نان بدست می‌آید که با توجه به طبخ سریع و طعم عالی آن، بخصوص هنگاهی که بهمراه مواد دیگر مانند میوه‌جات سرو شود، محبوب کودکان بخصوص در وعده صبحانه است. دیگر نان‌های کهنه و بیات خود را دور نریزید، آنها را بسادگی تبدیل به فرنچ تست خوشمزه کنید!

طرز تهیه فرنچ تست یا نان تست فرانسوی مخصوص صبحانه

 

نان تست فرانسوی

 

 

کرم پاتیسیر با طعم‌های وانیلی، شکلاتی، و لیمویی

اگرچه کرم پاتیسیر را نیز می‌توان بصورت مجزا به عنوان دسر سرو نمود، ولی معمولا از این کرم بیشتر برای تهیه دیگر شیرینی‌ها مانند شیرینی ناپلئونی یا پیراشکی و بعنوان پر کننده و کرم داخل شیرینی استفاده می‌شود. در این دستور پخت، به شما آموزش خواهیم داد ک چطونه یک کرم پاتیسیر کاملا یکنواخت داشته باشید و همچنین با هم روش‌های مختلف طعم‌دار کردن کرم پاتیسیر را خواهیم دید. بعد از یادگیری نحوه تهیه کرم پاتیسیر خواهید دید که چرا خیلی از شیرینی‌های ایرانی طعم و شکلی مشابه شیرینی‌های فرانسوی دارند.

طرز تهیه کرم پاتیسیر با طعم‌های وانیلی، کاکائویی و لیمویی

 

کرم پاتیسیر

کرم کارامل

در حالیکه کرم کارامل اغلب به عنوان دسر فرانسوی شناخته می‌شود، ولی در مورد زادگاه اصلی آن مابین تاریخ شناسان اختلاف است. برخی آن را متعلق به کشور فرانسه میدانند و برخی دیگر زادگاه ان را کشور اسپایا می‌دانند. کرم کارامل دسری بسیار خوشمزه است که طرز تهیه نسبتا آسانی دارد و بر خلاف دیگر دسرها مانند موس یا کرم پاتیسیر، تنها از تخم مرغ به عنوان عامل سفت کننده‌ی دسر استفاده می‌کند. با افزودن مواد طعم دهنده مانند هل، دارچین یا پوست رنده شده پرتقال یا لیمو براحتی می‌توان کرم کارامل طعم دار تهیه نمود. باید توجه داشت که این کرم به راحتی و سرعت آماده می‌شود ولی نیاز به سرد شدن کامل در یخچال دارد.

طرز تهیه کرم کارامل فرانسوی با طعم‌های گوناگون

 

کرم کارامل فرانسوی

سوپ قارچ و خامه فرانسوی

اگر به دنبال سوپی خوشمزه، زیبا، و سریع برای مجالس مهمانی خود هستید و یا سوپی مقوی برای فردی بیمار میخواهید، سوپ قارچ و خامه فرانسوی بهترین انتخاب برای شماست. همانند دیگر غذاها مانند بیفستراگانوف یا پاستا، ترکیب قارچ و خامه امتحان خود را در مورد خوشمزگی بخوبی پس داده است و بهمین دلیل از طعم نهایی آن می‌توانید اطمینان خاطر داشته باشید. به هین دلیل هم هست که اغلب می‌توان آن را در اغلب رستورانهای فرانسوی یا ایتالیایی یافت. نان تست همراه سوپ را فراموش نکنید!

طرز تهیه سوپ قارچ و خامه لعاب دار فرانسوی

 

سوپ قارچ و خامه فرانسوی

غذای گیاهی رتتویی

اگر کارتون زیبای رتتویی را دیده باشید، با این غذای گیاهه فرانسوی زیبا حتما آشنایی دارید که از نظر طعم شباهت زیادی به خورشت بادمجان ما ایرانی‌ها دارد. در این غذا، برش‌های نازک کدو، بادمجان، گوجه فرنگی یکی پس از دیگری پشت سر هم چیده شده و به همراه سس گوجه فرنگی درون فر و یا بر روی گاز پخته می‌شوند. برای تزئین آن از پنیر پارمزان و خرده‌های جعفری استفاده کرده و آن را با سیر و ماست نوش جان کنید!

طرز پخت غذای رژیمی و گیاهی رتتویی

 

رتتویی

 

 

موس شکلاتی

موس شکلاتی را شاید بتوان خوشمزه‌ترین دسر فرانسوی نامید که بدون نیاز به فر و از ترکیب موادی ساده مانند شکلات آب شده، تخم مرغ، خامه قنادی و شکر تهیه می‌شود. نکته جالب در مورد این دسر عدم نیاز آن به آرد است. البته باید توجه داشته باشید که پایه اصلی این دسر سفیده تخم مرغ زده شده ولی نپخته است که با ترکیب شکلات و زرده تخم مرغ، دسر موس را تشکیل می‌دهند. به همین دلیل بایستی از سلامت تخم مرغ‌های خود مطمئن باشید! با افزودن مقداری طعم پرتغال، مزه این دسر را دوچندان کنید.

طرز تهیه موس شکلاتی به روش اصیل فرانسوی بدون نیاز به فر

 

موس شکلاتی

سوپ شیر به همراه تره و سیب زمینی

شاید در نگاه اول این سوپ چندان دلچسب و خوشمزه بنظر نیاید ولی از امتحان کردن آن پشیمان نخواهید شد بخصوص که تهیه آن نیاز به مواد بسیار کم، ارزان و در دسترسی دارد و بسرعت آماده می‌شود. تنها کافی است سیب زمینی را به همراه تره پخته و سپس به آن شیر اضافه کنید! نکته‌ای که در اغلب دستور پخت غذاهای فرانسوی مشهود است، عدم نیاز به مواد فراوان و دستور پخت پیچیده در رسیدن به مزه و طعم عالی است!

طرز تهیه سوپ ساده و خوشمزه شیر به همراه تره و سیب زمینی

 

سوپ شیر با تره و سیب زمینی

 

خوراک گوشت فرانسوی

چنانچه به رستوران فرانسوی سر زده باشید بسیار بعید است که این غذا را جزو غذاهای اصلی و گران رستوران ندیده باشید! غذایی بسیار لذیذ که از پخت طولانی مدت و آرام گوشت با حرارت کم در شراب قرمز بهمراه سبزیجاتی مانند سیب زمینی، همیج و کرفس تهیه می‌شود. نگران نباشید،تمام الکل موجود در شراب در حیب پخت تبخیر شده و شما تنها مزه گوشتی را احساس خواهید کرد که با شراب طعم‌دار شده است! در این دستور پخت خواهیم دید که شراب قرمز را با چه موادی می‌توان جایگزین کرد تا بتوان این غذا را در منزل نیز پخت! نان سیر و پوره سیب زمینی همراهان بسیار مناسبی برای سرو این غذای لاکچری هستند.

طرز تهیه خوراک گوشت فرانسوی (گوشت آرام پز در سس شراب)

 

وئوف بورگینیون فرانسوی

 

خوراک مرغ فرانسوی

چنانچه به هر دلیلی با گوشت قرمز مشکل دارید، در دستور خوراک گوشت در سس شراب بالا می‌توانید گوشت قرمز را با گوشت مرغ یا اردک جایگزین کنید و خوراک مرغی داشته باشید که از پخت مرغ در عصاره سبزیجات و شراب بدست آمده است. غذایی بسیار لذیذ که تا مدت‌ها در خاطر مهمانان شما خواهد ماند.

طرز تهیه خوراک مرغ و سبزیجات فرانسوی

 

کوکووان یا مرغ در شراب

 

سوفله شکلاتی

سوفله فرانسوی را می‌توان نسخه گرم و پخته شده‌ی موس فرانسوی در نظر گرفت که در آن مواد موس درون ظرف‌های کوچک دسر ریخته شده و درون فر قرار داده می‌شوند. سوفله‌ها معمولا به مقدار کم پخته می‌شوند تا مقداری حالت کرمی و نرم خود را حفظ کنند. پخت دقیق و مناسب سوفله نیاز به مهارت، تجربه و کمی سعی و خطا دارد. لذا ناامید نشوید! آن را با نوشیدنی‌های گرمی مانند چای، چای هندی بادام و قهوه ترک همراه کنید تا یک عصرانه‌ کاملا خاص داشته باشید.

طرز تهیه سوفله کاکائویی فرانسوی، عصرانه‌ای متفاوت

 

سوفله شکلاتی فرانسوی

 

سوپ پیاز، نماد غذای فرانسه

هیچ لیست غذای فرانوسی بدون سوپ پیاز معروف فرانسوی کامل نیست. تنها یک آشپز فرانسوی است که می‌تواند تنها با استفاده از پیاز سرخ شده، آرد و تکه‌های نان چنین سوپ خوشمزه‌ای را درست کند. هرچند این غذا شاید بخاطر پیازهای سرخ شده مناسب بیمار نباشد ولی در خوشمزگی آن هیچ شک و تردیدی نیست. اگر بود، چنین سوپی پایه ثابت تمام رستوران‌های فرانسوی نبود. اگرچه طرز پخت سوپ پیاز فرانسوی ساده است، ولی جزئیات ریز فراوانی دارد که نتیجه عدم توجه به آنها، داشتن سوپی چرب و خمیر خواهد بود!

طرز تهیه سوپ پیاز معروف فرانسوی

 

سوپ پیاز فرانسوی

 

با به اشتراک گذاشتن تجربیات آشپزی خود، غذاهای ما را لذیذتر و خوشمزه‌تر کنید! متشکریم. 

به اشتراک بگذارید:

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پست های مشابه